środa, 13 maja 2015

(Nie)idealny świat (nie)idealnych ludzi

Cześć, cześć :)

Dziś kilka słów o ideałach :D Idealny, czyli taki, który spełnia wszystkie nasze oczekiwania, jest jedyny w swoim rodzaju. Jeżeli chodzi o ludzi to dodatkowo nie ma wad, a jedynie same zalety. Czy taki świat i tacy ludzie istnieją? Tak :) na swój sposób.

Ostatnio rozmawiałam ze znajomą, która narzekała, że ma już trochę lat, a ciągle nie ma faceta. No cóż... Mówiąc szczerze to mnie też to dziwi, ponieważ jest ona bardzo fajna. Miła, sympatyczna, uśmiechnięta, ładna. Po dłuższej rozmowie, 'przeglądzie' kilku znanych nam chłopaków już wiem, co jest nie tak (oczywiście powiedziałam jej co zauważyłam). Wszystko jej nie pasowało. Ten jest za wysoki, tamten za niski, ten za chudy, tamten za gruby. Trudno było ją przekonać do tego, że nie ma ludzi idealnych. Każdy jest ideałem sam w sobie, posiada swoje jedyne, niepowtarzalne cechy, ale nie ma takich ludzi, którzy mogliby wpisać się w pewien szablon. Powiedziałam jej, że gdy się zakocha, jej wybranek będzie jej osobistym ideałem :) znajoma zastanowiła się i postanowiła spojrzeć na facetów pod innym kątem :)
Jeżeli chodzi o ludzi, to jest to szczególny przypadek :) oprócz powyższego przykładu, można przytoczyć kilka innych. Idealny przyjaciel- jest zawsze przy Tobie, gdy go potrzebujesz, możesz na niego liczyć, ale czasami Cię denerwuje. Czyli jest idealny czy nie? Idealny pracownik- wykonuje rzetelnie wszystkie swoje obowiązki, a nawet robi więcej niż musi, ale czasami też się myli- to przecież ludzkie :) O! Przypomniało mi się, że mam świetny przykład, oczywiście dla tych spostrzegawczych. Łapcie: 


Weźmy pod uwagę kolejny, można powiedzieć bardzo banalny, przykład. Pogoda :) tak, nie pomyliłam się, chodzi mi o pogodę. Chyba jeszcze nigdy nie dogodziła wszystkim w tym samym czasie. Jest 30 stopni- dla jednych za gorąco, dla innych w sam raz. Pada deszcz? Jak ja uwielbiam deszcz! Ale nie dzisiaj :P Pogoda jest bardzo często idealna, wszystko zależy od tego, jak kto na to patrzy :) 

A auto? Czy może być idealne? Przypuśćmy, że rodzina zakupiła samochód. Jest duży, wygodny, mało pali, wręcz idealny! Ale czasami się coś zepsuje :P czy od razu go sprzedać? Niee, dać mu szansę :) Nie przekreślajmy od razu naszego idealnego auta :)

Nie będę już przynudzać, szczególnie że troszkę wyszedł mi post o niczym :) Zrobiłam taki długi wstęp, aby na końcu wyrazić swoją opinię. Nasz nieidealny świat jest idealny! Gdzie się nie obejrzymy, możemy dostrzec pozytywy, a że czasami pojawi się coś, co nie jest po naszej myśli, to trudno. Patrzmy na świat z przymrużeniem oka, dajmy szansę ludziom, rzeczom. Ty przecież też masz wady :) Nie dajmy się zwariować. 

Życie jest piękne! :)
Pozdrawiam 



6 komentarzy:

  1. Bardzo fajny wpis, tak jak mówisz nie ma ideałów i trzeba się z tym pogodzić, czasami wady mogą się okazać na dłuższą metę czymś bez czego nie umiemy żyć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację :) czasami wady da się polubić :)

      Usuń
  2. Miło się czyta Twój najnowszy wpis - masz dużo racji w tym co piszesz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny tekst, nie ma ludzi idealnych, ale dostrzegajmy w ludziach to co w nich najlepsze - czyli charakter. Wygląd jest nieważny jeśli dogadujemy się z kimś bez problemu, dobrze nam w czyimś towarzystwie, to tacy ludzie sprawiają że jesteśmy szczęśliwi. Nic więcej nie trzeba!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Święte słowa :) tylko niestety jest wiele ludzi, którzy nie dadzą innym szansy pokazać kim są, bo skreślają ich np przez wygląd. Szkoda, że świata nie da się chociaż troszkę naprawić

      Usuń